Reklamacje i zwroty

 

REKLAMACJE

1. Okres gwarancyjny na produkty oferowane w naszym sklepie wynosi 12 miesięcy.

 

2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

 

3. Jeżeli Towar posiada wadę, Klient ma prawo do:

a) złożenia oświadczenia woli, o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę.

b) żądania wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta

 

4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

 

5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemne lub mailowej na adres Sprzedawcy. Złożenie reklamacji w formie elektronicznej na adres: info@fotorolety.pl przyspieszy czas realizacji reklamacji.

 

6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.

 

7. Podstawą do wniesienia reklamacji są wady techniczne produktu, takie jak:
- niewłaściwy rozmiar,
- niewłaściwy kadr,
- niewłaściwy rodzaj materiału
- brak którejkolwiek z części składowych zamówienia

 

8. Reklamacjom nie podlega:

-Zgłoszenie , że motywy takie jak np. brokat, złoto, srebro, beton, marmur, pordzewiała blacha, drewno itp. nie wygląda jak w rzeczywistości. Motywy są nadrukowane przez co mogą się różnić wyglądem od ich prawdziwych odpowiedników. Refleksy światła nie są elementami grafiki.

-Różnica w kolorach. Odcienie gotowego produktu mogą różnić się delikatnie od wizualizacji ze względu na kalibrację monitora, na którym ogląda się przedmioty, maszynę drukującą i rodzaj użytego tuszu – różnica w odcieniach nie jest powodem do reklamacji.

-Poprzednie zamówienie miało inny kolor. Zamówienia tworzone w innym przedziale czasowym w przypadku domawiania towaru mogą się delikatnie różnić odcieniami i kadrem, ponieważ wszystkie produkty wytwarzamy po otrzymaniu zamówień.

-Uszkodzenia mechaniczne (ingerencja w produkt, przypalenia, niewłaściwe zastosowanie)

- Reklamacjom nie podlega produkt, który posiada przyklejone zawieszki. Dotyczy to zarówno sposobu przyklejenia zawieszki,  oderwania zawieszek, jak i produktów, które po przyklejeniu zawieszek spadły lub się zsunęły. Zawieszki posiadają certyfikaty zrywności, w związku z tym produkt zawieszony na dołączonych zawieszkach zgodnie z instrukcją jest bezpieczny w użytkowaniu. 

 

ZWROTY

Produkty tworzone według własnego wymiaru (rolety i osłony balkonowe) nie podlegają możliwości zwrotu.

 

Prawo odstąpienia od umowy

 

1. Klient ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.

 

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę (Drukarnia Piga Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 60, 43-100 Tychy, tel. (32) 700 36 16) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

 

3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, należy wysłać na adres mailowy Sprzedawcy (info@fotorolety.pl) oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu 14 dni od dnia dostarczenia towaru. Wzór stosownego oświadczenia znajduje się na końcu niniejszego regulaminu.

 

4. Sprzedawca nie ponosi kosztów transportu związanych ze zwrotem towaru przez Klienta w wyniku odstąpienia od umowy.

 

5. Towar należy odesłać w przeciągu 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

 

 

Skutki odstąpienia od umowy

 

1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić konsumentowi koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie

 

2. Zwrotu płatności dokonany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Kupujący i Sprzedawca zgodnie postanowią inaczej.

 

3. Środki zostaną zwrócone nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności może zostać wstrzymany do momentu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

4. Klient odpowiada również za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

 

5. Prawo do odstąpienia od umowy przez Klienta jest wyłączone w poniższych przypadkach:

-umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

-umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

 

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY:

 

Kliknij by pobrać formularz w PDF.

 

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

– Adresat: Drukarnia Piga Sp. z o.o., ul. Mysłowicka 1, 43-100 Tychy

– Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

– Data zakupu:

– Numer zamówienia (z powiadomienia o dokonaniu zakupu)

– Imię i nazwisko Klienta

– Adres Klienta (dostawy towaru)

– Data złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy

– Numer rachunku bankowego do wykonania zwrotu

– Powód zwrotu ( proszę o wybranie numeru z listy poniżej)*

– Podpis Klienta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Powód zwrotu*:

1. Produkt nie spełnia oczekiwań
2. Nieodpowiedni stosunek jakości do ceny
3. Produkt niezgodny z opisem/ wizualizacją
4. Produkt niezgodny z zamówieniem
5. Bez powodu
6. Wada/ uszkodzenie produktu
7. Opóźniona dostawa/ zbyt długi termin realizacji
8. Lepsza oferta u innego sprzedawcy
9. Inne powody ________________________

 

Prosimy o zgłoszenie odstąpienia od umowy mailowo na adres info@fotorolety.pl

Przyspieszy to proces zwrotu środków za zamówienie.